Vitamínové zdraví

Když se začne kazit počasí, začne střídání vysokých teplot s deštěm či dokonce s dny, kdy teplota klesá mírně pod nulu, začíná to pravé období, kdy se šíří rýmy, nachlazení a chřipky. Pokud se tomu chcete vyhnout, nebo alespoň mít mírnější projevy onemocnění, poradíme Vám, jak na to.
Zapomeňte na vitamínové kapsle z lékárny, šumivé a ve vodě rozpustné tablety a i na džusy, které dle nápisu na obale obsahují stoprocentní denní dávku vitamínů. Ne, vyhněte se těmto produktům. Navíc je prokázáno, že předávkování vitamíny má za následek určité projevy, jako je kopřivka, svědění a ekzémy.
Citrusové plody
Místo těchto tablet a potravinových doplňků se zaměřte raději na pestrou stravu, která bude obsahovat citrusové plody, mrkev, špenát či brokolici. Z ovoce a zeleniny získá Vaše tělo totiž mnohem více potřebných prvků a vitamínů, než z kapslí.
Víte, jaký je rozdíl mezi doplňky stravy a ovocem? Nejen, že Vás ovoce zasytí, ale ony vitamíny se do těla dostávají postupně s tím, jak zrovna probíhá trávení. Kdežto při požití tablet se vitamíny dostanou do těla nárazově a tělo pak většinu bez užitku vyloučí. Zajisté, existují i kapsle s údajným pozvolným uvolňováním, zde je ale veliké riziko předávkování, jelikož si řeknete, že přeci jedna tobolka nemůže působit dvanáct hodin a zobnete další tabletu.
Dalším rozdílem je, že ovoce obsahuje přírodní vitamíny bez přídavných surovin. Kdežto potravinové doplňky obsahují kupříkladu gumu, cukry, umělá sladidla a dochucovadla. Tím se Vám do těla dostane spousta zbytečných prvků.
Tablety a vitamíny
Nejjednodušším způsobem, jak do těla dostat potřebné množství vitamínů a minerálních látek je tedy konzumace ovoce. Nestačí si dát jen jeden kus denně. Zkuste si k snídani dát jablko, ke svačině třeba mandarinku a po obědě můžete až do večera uzobávat pomelo. Nemusíte si dávat přímo toto ovoce, složení stravy závisí jen na Vás.
Když se těmito radami budete řídit, sami uvidíte, že se Vás nemoc tak snadno nezmocní. A když už se nakazíte, uvidíte, že vše bude probíhat lehčí formou, než na jakou jste byli zvyklí.

About the author /